вторник, 13 септември 2011 г.

Млякото... За или против?



Настоящият материал съдържа важна информация. Използвани са конкретни материали и статии, както и интернет данни, които съм длъжен да споделя с вас. Материалът се публикува с цел да покаже истината пред всички, които искат да водят здравословен начин на живот.

Белчо Христов

Най-вредните храни са млечните продукти, кото получават държавите като САЩ под формата на субсидии, в размер на над 7 000 000 000 $. Млечните продукти обаче струват на американските граждани многократно повече от тези 7 000 000 000 $, давани под формата на субсидии от правителствата.

Прясното мляко и произведените от него продукти са един от основните фактори, допринасящи за разцвета на индустрията на болестите, възлизаща на 2 билиона долара – прясното мляко предизвиква алергии, газове, запек, затлъстяване, рак, сърдечни болести, инфекциознизаболявания и остеопороза.

О, да! Млякото причинява остеопороза! Въпреки мощната заблуждаваща ви рекламна и медийна кампания. Например, Америкаснката млекопреработвателна асоциация, твърди категорично, че млякото е превенция срещу остеопорозата. Моята скромна личност и медията, ще ви докажат противното. Вижте защо?

Няколко изследвания и учените, стоящи зад тях стигат до извода, че млякото е по-вероятно да предизвика остеопороза, от колкото да ни предпази. Това е във връзка с калцият и неговото отмиване от костите. Казеиновият протеин в млякото води до голяма загуба на калций, докато казаинът в изварата не е такъв “лош враг”.

За вярващите, че приемът на калций от пълнолетните хора ще им помогне да се радват на здрави кости, ще кажа, че калцият в зеленчуците е много по-здраволсовен, по-изобилващ и се абсорбира по-лесно. В моята практика, когато работя на ниво клетъчен механизъм и клетъчно сигнализиране, аз знам, че е важно не само приема на продукт съдържащ някаква съставка, а е по-важно тази съставка да бъде насочена към клетката и да бъде усвоена! И с това, мисля, че единодушно се съгласяваме всички, нали така?

Без да правя реклама на марки, ще спомена, че истински натурален сок в други страни разбира се, има далеч повече калций, от колкото една чаша прясно мляко. Но какво от това? Ползата от от прием на калций за избягване на остеопорозата вероятно се преустановява в зрелостта, когато костната система престава да нараства … въпреки рекламата на западни производители, предлагащи млечни продукти, включително и тези, които лично съм гледал по родните телевизии, които за нищо на света не отказват приходи от реклама. Но не са виновни те, а тези които гледат тези реклами и след това наивно се доверяват и купуват и дори консумират! Тази статия ще ви запознае и как да избегнете тези рискове.

По-тревожен е фактът, че млякото в днешно време (не визирам в никакъв случай млякото от чистите еко райони или т.нар. производство на дребно от баба и дядо) съдържа хормони и пренася заразни болести. Една развиваща се при естествени условия крава (тук ви говоря в качеството на дипломиран зоолог) средно в деня дава 4.5 л мляко. Докато съвременните дойни крави, са жестоко измъчвани, за да “дадат” продукция равняваща се на 45 л!

За тази цел се дават огромни количества специализирани хормони, като например волски растежен хормон, с цел увеличаване плодовитостта на кравата и добив на крайният продукт – млякото. Животното става толкова едро, че буквално се влачи по земята.

Кравите и приема на толкова растежен волски хормон се изтощават. Тяхната клетъчна система е неестествено третирана и затова им се дават количества антибиотици. Министерството на САЩ позволява млякото за пиене, да съдържа от 1 до 1 500 000 бели кръвни телца (това е гной) в милилитър. Този хормон на растежа, антибиотиците и гнойта остават в млякото след преработка и причиняват страшни здравословни проблеми за хората, особено децата, които пък се третират от родителите им, слушайки и вярвайки на същите гореспоменати рекламни влияния.
Инетересн факт – отново сверих, американски компании в производство на сутиени, отбелязват ръст в продажбите на сутиени с по-големи чашки. И това е факт, свързан с третирането на кравите с растежен волски хормон. Тъй като той, заедно с други хормони, увеличава размерите на гърдите на средностатистическата тинейджърка и снижава възрастта на поява на първа менструация.

Възрастта за появата на първата менструация намалява бързо през последните десетилетия. В цивилизованите страни, където не се приема мляко, третирано с волски растежен хормон, менструацията обикновено настъпва около 15-тата годишнина. (Yoffe, Emily, “Got Osteoporosis? Maybe All That Milk You`ve Been Drinking Is to Blame”, State Magazine, www.slate.com, 2.08.1999).

Производителите на сутиени обаче няма как да обяснят тази все пак лоша новина. Оставете сексуалното привличане към младите девойки на САЩ. Нека видим какво може да се случи в тялото им – същите тези хормони са причина за растеж на злокачествен тумор на гърдата. С влизането в Еврозоната и вноса на продукти от Запада, така като гледам, как Правителството ни снижава чинно главичка и допуска да се внасят, вместо да се произвежда мляко, не ни очаква нищо добро. Рискът “чука” на вратата ни. Аз съм твърдо “За” родно производтсво с нормални темпове, въпреки, че трябва и да са икономически съобразени. Но здравето преди всичко, нали така – това си пожелаваме всяка Нова година. А правим ли нещо по въпроса?

Въпреки призиви на потребители, този факт, с третиране на кравите с растежен волски хормон, те искат да се отбелязва най-малкото на етикетите. Но, сериозни лобистки фирми пречат на това, досещате се сами. Тук играят много пари, въпреки здравето на населението. Този факт, пак казвам, грози и нас. Пишейки тези редове, се сещам, по повод статията ми за вегетарианството, как една млада и красива дама, ме упрекна в задкулисна кореспонденция разбира се (така е най-лесно и в интернет всеки е много силен), че аз заставам и съм “закрилник” на месопреработватели. Дори съм взимал пари съм обвързан с босове на фирми!

Нищо подобно! Не служа и не рекламирам ничия марка, производител и т.н. Дори и за хранителните добавки, с които аз избирам да работя е така. Но подчератвам много отговорно, аз давам и личен пример. На семинарът ми във Варна, на тема “ХРАНЕНЕ”, по извадка от електронната ми книга, ми беше зададен въпросът: “А ти Белчо, каква извара ядеш, на коя марка?”.

Повярвайте ми, стана ми неудобно. Наистина, аз съм провокиран, както от младата дама, цитирана от мен по-горе и заради спада в доверието на хората изобщо, аз започвам преговори с различни доказали своето име и бранд, производители, на които да давам публичност, тук, в страниците на моят блог. Аз давам личен пример и ще продължавам да го давам. Професионалист за мен не означава да си най-добрият, а най-отдадения на професията си. След като това личи и ми го споделяте, тогава, аз се чувствам най-добрият! Заради всички вас.

Производството на мляко има ужасни последствия и за околната среда и за самите животни. Млечната крава, отново със серизони проверки, установих, че на ден тя дава 45 литра (видяхте защо), но същевременно произвежда 55 кг отпадъци, което се равнява на количеството отпадъци от 24 човека заедно. Една крава консумира 37 кг зърно и зеленчуци плюс 170 л вода … за ден! Продължителността на живот на тези крави, по принцип е 20-25 години, а за отглежданите за целите на масовото производство на мляко и млечни продукти дойни крави е само 4-5 години, в резултат на третирането с растежен хормон и хормони като цяло. Не е ли млякото продукт на “изроди”? Преценете сами – третиране на кравите, за да дават мляко, да забременяват, да раждат и да се множи ресурса като цяло, даващ мляко.

Най-лошото във връзка с млечните продукти дори не са болестите, които причиняват, мъчението за животните (като бивш природозащитник, заставам обаче зад това) и ужасното въздействие върху околната среда. Най-трагичното, че основна причина повече от 65% от нашето население да бъде с наднормено тегло и да страда от затлъстяване, именно заради употребата на мляко!
Автор: Белчо Христов

Няма коментари:

Публикуване на коментар